Swojski Stół - Regulamin
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.SWOJSKI-STOL.PL
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Regulamin
a) Niniejszy regulamin (dalej: Regulamin) określa zasady dokonywania zakupu towarów w sklepie internetowym SWOJSKI-STOL.PL prowadzonym pod adresem WWW.SWOJSKI-STOL.PL oraz zasady dostawy zakupionych towarów do klienta.
b) Złożenie przez klienta zamówienia w sklepie internetowym SWOJSKI-STOL.PL jest równoznaczne z akceptacją zasad wynikających z Regulaminu i zobowiązuje klienta do przestrzegania tychże zasad.
c) Sklep internetowy SWOJSKI-STOL.PL dostępny pod adresem WWW. SWOJSKI-STOL.PL (dalej Sklep internetowy) prowadzony jest przez firmę Swojski Stół Agnieszka Rawiak, z siedzibą w Zwierzyńcu (kod pocztowy 22-470 Zwierzyniec), ul. Leśna 12, NIP: 922-295-84-93, REGON: 360398618 wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra Rozwoju (dalej Sprzedawca).
Dane kontaktowe:
Adres do korespondencji:
Swojski Stół
Agnieszka Rawiak
ul. Czumy 1/14
20-153 Lublin
adres poczty elektronicznej:
kontakt@swojski-stol.pl
sklep@swojski-stol.pl
numer telefonu
+48 797 198 200
+48 510 697 020
Numer konta bankowego:
mBank
97 1140 2004 0000 3002 7742 1721
2. Wymagania techniczne
W celu korzystania z Sklepu internetowego i składania zamówień w Sklepie internetowym niezbędne jest spełnienie następujących minimalnych wymagań technicznych:
a) posiadanie komputera z włączoną opcję obsługi plików typu „cookie” lub innego urządzenia z dostępem do sieci internet,
b) posiadanie systemu operacyjnego: Windows lub Linux, Mac OS lub Android,
c) posiadanie przeglądarki internetowej z obsługą javascript – Internet Explorer w najnowszej wersji, Google Chrome w najnowszej wersji, Mozilla Firefox w najnowszej wersji Safari w najnowszej wersji Opera w najnowszej wersji lub inne wersje mobilne,
d) posiadanie konta poczty elektronicznej,
e) posiadanie numeru telefonu komórkowego.
II. ZAKUPY W SKLEPIE INTERNETOWYM
1. Działalność
Zamówienia składać można przez stronę internetową Sklepu internetowego – www.swojski-stol.pl.
Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Internetu.
2. Dostawa
Sprzedawca umożliwia dostawę towarów z asortymentu Sklepu internetowego za pośrednictwem firmy kurierskiej.
3. Kupujący
Z oferty Sklepu internetowego mogą korzystać wyłącznie pełnoletnie osoby fizyczne posiadające pełną, określoną wg przepisów prawa cywilnego, zdolność do czynności prawnych (dalej Konsument) oraz osoby prawne lub jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (dalej łącznie Klient).
4. Ceny
a) Ceny towarów oraz koszty dostawy uwidocznione w Sklepie internetowym są cenami brutto VAT, wyrażonymi w złotych polskich.
b) Sprzedawca oferuje w Sklepie internetowym do sprzedaży towary o stałej wadze Zarówno waga towaru, jak i jego ostateczna cena uwidocznione są na fakturze VAT lub paragonie.
5. Oferta handlowa
Zamówienie (dalej Zamówienie) przesłane przez Klienta poprzez Sklep internetowy stanowi oświadczenie woli Klienta, będące złożeniem przez Klienta Sprzedawcy oferty w rozumieniu przepisów prawa cywilnego zawarcia umowy sprzedaży towarów wskazanych w Zamówieniu. Wysłanie przez Sprzedawcę do Klienta wiadomości mailowej z potwierdzeniem zakresu realizowanego Zamówienia stanowi przyjęcie oferty w możliwym do realizacji zakresie. Obecność towarów na stronie internetowej Sklepu internetowego nie jest jednoznaczne z dostępnością towarów w magazynie i możliwością realizacji Zamówienia.
6. Umowa sprzedaży i cena obowiązująca
Dokument sprzedaży jest zawsze zgodny z obowiązującą w chwili akceptacji zamówienia przez Kupującego ceną sprzedaży, bez względu na wybrany termin dostawy.
7. Dostawa i koszty dostawy
Realizacja dostawy jest wykonana za pośrednictwem firmy kurierskiej. Koszt dostawy uzależniony jest od wagi zamówienia.
Odbiór osobisty zamówienia jest możliwy w miejscowości : Lublin, woj.lubelskie w przypadku, gdy zamówienie jest większe niż 100 zł. brutto. Wymagany jest wcześniejszy kontakt telefoniczny
+48 797 198 200 lub +48 510 697 020 w celu ustalenia dokładnego terminu i miejsca odbioru.
Koszt dostawy wynosi:
a) 20,00 zł brutto – (cena obejmuje przesyłkę kurierską do 15 kg (15,00 zł) oraz specjalne przygotowanie paczki do transportu kurierem obejmujące opakowania i zabezpieczenie (5,00 zł).
W przypadku złożenia przez Klienta Zamówienia o wartości powyżej 150 zł brutto, Sprzedawca pokrywa koszty dostawy.
III. KONTO
1. Rejestracja
a) W celu założenia Konta w Sklepie internetowym Klient powinien dokonać rejestracji w Sklepie internetowym.
b) Klient może dokonać rejestracji w Sklepie internetowym po kliknięciu w zakładkę Zarejestruj się na stronie głównej Sklepu internetowego lub podczas składania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego.
c) Rejestracja w Sklepie internetowym polega na wypełnieniu formularza rejestracyjnego poprzez:
– podanie obligatoryjnie następujących danych: adres poczty elektronicznej, hasło, imię i nazwisko, adres zamieszkania (ulica, numer bloku, numer mieszkania, miejscowość, kod pocztowy), numer telefonu, adres dostawy – jeżeli jest inny niż adres zamieszkania, nazwa firmy – dotyczy Klientów nie będących Konsumentami, numer NIP – dotyczy Klientów nie będących Konsumentami.
– akceptację Regulaminu poprzez odznaczenie odpowiedniego okienka na stronie Sklepu internetowego.
d) Podanie danych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, ale konieczne do założenia Konta w Sklepie internetowym.
e) Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego Klient powinien kliknąć w przycisk Zatwierdź. Następnie na podany przez Klienta w formularzu rejestracyjnym adres poczty elektronicznej zostanie wysłana przez Sprzedawcę wiadomość e-mail potwierdzająca założenia Konta w Sklepie internetowym.
f) Umowa o świadczenie Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym zostaje zawarta w momencie przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail z informacją o założeniu Konta w Sklepie internetowym. Usługa prowadzenia Konta świadczona jest nieodpłatnie przez Sprzedawcę przez czas nieoznaczony.
g) Klient jest uprawniony do wypowiedzenia umowy o świadczeniu Usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym w każdym czasie i bez podawania przyczyny poprzez przesłanie wiadomości na adres e-mail: kontakt@swojski-stol.pl ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz adresu e-mail podanych podczas rejestracji w Sklepie internetowym lub w formie pisemnej na adres pocztowy Sprzedawcy: SWOJSKI STÓŁ Agnieszka Rawiak, ul. Czumy 1/14, 20-153 Lublin
h) Sprzedawca może wypowiedzieć umowę o świadczeniu usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym z zachowaniem 7 dniowego okresu wypowiedzenia w przypadku gdy Klient korzysta z Konta lub Sklepu internetowego w sposób naruszający przepisy prawa, postanowienia Regulaminu lub w sposób zakłócający funkcjonowanie Sklepu internetowego. Informacja o wypowiedzeniu umowy o świadczenie Usługi prowadzenia Konta zostanie przesłana przez Sprzedawcę na adres e-mail podany przez Klienta podczas rejestracji.
i) W wyniku wypowiedzenia umowy o świadczenie usługi polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie internetowym, Konto zostanie usunięte przez Sprzedawcę.
IV. ZAMÓWIENIE KLIENTA
1. Składanie i akceptacja Zamówienia
a) Zamówienia w Sklepie internetowym można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
b) Zamówienie może złożyć zarówno Klient, który dokonał rejestracji w Sklepie internetowym i założył Konto, jak też Klient który nie dokonał rejestracji w Sklepie i nie założył Konta.
c) Zamówienie składa się wybierając towary z asortymentu znajdującego się na stronie internetowej WWW.SWOJSKI-STOL.PL. Wkładanie towarów do wirtualnego koszyka odbywa się po kliknięciu przycisku „Do koszyka” przy danym towarze a następnie wskazanie formy dostawy przedmiotu Zamówienia, sposobu płatności oraz potwierdzenie Zamówienia.
d) Potwierdzenie całego Zamówienia odbywa się po kliknięciu przycisku PRZEJDŹ DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA. Klient do momentu naciśnięcia przycisku PRZEJDŹ DO REALIZACJI ZAMÓWIENIA ma możliwość modyfikacji Zamówienia. W celu modyfikacji Zamówienia Klient powinien kliknąć w zakładkę SKLEP INTERNETOWY i kontynuować zakupy.
e) Całkowita wartość Zamówienia obejmująca cenę towaru oraz koszty jego dostarczenia przedstawiona jest w koszyku po dokonaniu przez Klienta wyboru formy płatności oraz formy dostawy przedmiotu Zamówienia. Zarówno waga towaru, jak i jego ostateczna cena uwidocznione są na fakturze VAT lub paragonie.
f) Realizacja Zamówienia możliwa jest po wcześniejszej rejestracji Klienta na Stronie Internetowej i zalogowaniu się na Konto w Sklepie internetowym lub po podaniu następujących danych: adres poczty elektronicznej, imię i nazwisko, adres zamieszkania (ulica, numer bloku, numer mieszkania, miejscowość, kod pocztowy), numer telefonu, adres dostawy – jeżeli jest inny niż adres zamieszkania, nazwa firmy – dotyczy Klientów nie będących Konsumentami, numer NIP – dotyczy Klientów nie będących Konsumentami i po akceptacji Regulaminu poprzez odznaczenie odpowiedniego okienka na stronie Sklepu internetowego.
g) Złożenie Zamówienia stanowi złożenie przez Klienta Sprzedawcy oferty zawarcia umowy sprzedaży Towarów objętych Zamówieniem.
2. Potwierdzenie i realizacja zamówienia
Przyjęcie Zamówienia Klienta przez Sprzedawcę zostaje potwierdzone drogą elektroniczną poprzez wysłanie Zamawiającemu wiadomości e-mailowej na podany przez Klienta adres e-mail wraz z numerem Zamówienia. W przypadku braków w asortymencie Klient zostanie powiadomiony mailowo lub telefonicznie. Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail z numerem Zamówienia, o której mowa powyżej zostaje zawarta umowa sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
3. Możliwość anulowania Zamówienia
Anulowania Zamówienia dokonuje się poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres e-mail: kontakt@swojski-stol.pl
4. Prawo odstąpienia od umowy
a) Z zastrzeżeniem postanowień pkt g) poniżej Klient ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
b) Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towarów objętych Zamówieniem lub w którym osoba trzecia wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towarów objętych Zamówieniem.
c) Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient powinien przesłać do Sprzedawcy stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia pocztą elektroniczną w terminie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie towarów objętych Zamówieniem lub w którym osoba trzecia wskazana przez Klienta weszła w posiadanie towarów objętych Zamówieniem. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć korzystając z formularza odstąpienia od umowy, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu.
d) Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłać informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
e) W przypadku odstąpienia od umowy, Klient zobowiązany jest zwrócić podlegające zwrotowi towary w stanie nie pogorszonym. Zwrot towarów powinien nastąpić niezwłocznie na adres Sprzedawcy: SWOJSKI STÓŁ Agnieszka Rawiak, ul. Czumy 1/12, 20-153 Lublin ale nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zawiadomienia o odstąpieniu od umowy.
f) W przypadku odstąpienia od umowy Klientowi zwracane są otrzymane płatności (z wyjątkiem kosztów przesyłki kurierskiej oraz kosztów pakowania tj. 20 zł.), nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca otrzymał zwrot towarów. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Klient zgodził się na inne rozwiązanie.
g) Prawo do odstąpienia od umowy przez Konsumenta jest wyłączone w przypadku:
– umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
5. Termin realizacji dostawy
a) Termin realizacji dostawy Zamówienia:
-dostawa Zamówienia zostanie dostarczona w ciągu maksymalnie dwóch (7) dni roboczych w zależności od godziny złożenia Zamówienia (oprócz niedziel i świąt)
b) Zamawiający może również odebrać samodzielnie swoje Zamówienie w Lublinie po uprzednim ustaleniu dokładnej daty i miejsca odbioru – poprzez kontakt mailowy lub telefoniczny.
c) Dostawa przez kuriera jest możliwa do miejsc w całej Polsce.
6. Dni wolne
Sprzedawca nie dostarcza Zamówień w niedziele i dni świąteczne.
7. Odmowa realizacji Zamówień
Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji Zamówienia w następujących przypadkach:
a) istnieją wyraźne trudności z ustaleniem tożsamości osoby składającej Zamówienie
b) Zamówienia nie udało się potwierdzić, a zostało ono uznane przez Sprzedawcę za wymagające potwierdzenia w sytuacji konieczności zmiany terminu dostawy lub składu zamówionych towarów,
c) Klient nie przestrzega zasad Regulaminu.
8. Faktura
a) Do zamówienia dołączana jest faktura VAT lub paragon, obejmujące dostarczane pozycje Zamówienia. Klient upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
b) Aby otrzymać fakturę VAT, Zamawiający zobowiązany jest podać w formularzu rejestracyjnym nazwę firmy oraz NIP.
V. PŁATNOŚCI
a) Możliwe są następujące sposoby dokonania płatności:
– gotówką przy odbiorze osobistym przesyłek w Lublinie
– w formie przedpłaty przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy podany podczas składania Zamówienia oraz w wiadomości e-mail potwierdzającej realizację przez Sprzedawcę Zamówienia, lub poprzez płatność on-line przy wykorzystaniu płatności Przelewy24 (Blik, płatności kartą, przelew tradycyjny)
b) Tytuł wykonanego przelewu powinien zawierać numer Zamówienia.
c) Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań [2], wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068
VI. DOSTAWA
1. Dostawca
Dostawca zostawia zamówienie osobie znajdującej się pod adresem wskazanym przez Klienta. Dostawca nie ma możliwości weryfikacji danych osobowych odbiorcy towaru.
2. Odmowa przyjęcia
Nieuzasadniona odmowa przyjęcia towarów objętych Zamówienia przez Klienta traktowana jest jako naruszenie zasad Regulaminu.
VII. REKLAMACJE I ZWROTY
a) W razie niezgodności towaru żywnościowego z umową, kupujący ma prawo żądać wymiany towaru, ewentualnie obniżenia jego ceny albo odstąpienia od umowy pod warunkiem, że zawiadomi o tym Sprzedawcę niezwłocznie po stwierdzeniu niezgodności towaru z umową, nie później niż w terminie 1 dni od dostarczenia Zamówienia, z zastrzeżeniem punktu b) poniżej. W celu dokonania reklamacji należy skontaktować się z Sprzedawcą mailowo lub telefonicznie.
b) Stwierdzenie niezgodności towaru z umową powinno nastąpić nie później, niż przed upływem terminu przydatności towaru do spożycia.
c) Zgłoszona reklamacja zostanie rozpatrzona w terminie 7 dni. O wyniku jej rozpatrzenia Klient zostanie powiadomiony na piśmie na adres email bądź adres zamieszkania. Brak odpowiedzi Sprzedawcy we wskazanym terminie zostanie uznany za pozytywne rozpatrzenie reklamacji.
d) Sklep zwraca Klientowi należność za odesłany/reklamowany towar w ciągu 7 dni, licząc od dnia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji, na konto wskazane mailowo przez Klienta.
e) Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
f) Zdjęcia towarów umieszczane w Sklepie internetowym są jedynie przykładowe i służą prezentacji konkretnie wskazanych na nich towarów i mogą wystąpić różnice między rzeczywistym wyglądam towaru a jego zdjęciem w Sklepie internetowym np. może być inna grubość tłuszczu, inna ilość dodatków, inny kolor
VIII. DANE OSOBOWE
a) Rejestrując się na Stronie internetowej Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Sprzedawcę jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji Zamówień oraz komunikacji z Klientem.
b) Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca Zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.) dane osobowe są chronione w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich.
c) Dane osobowe są przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania. Osoby, których dane zostają umieszczone w zbiorze danych mają prawo dostępu do treści tych danych oraz prawo do ich poprawiania.
d) W razie stwierdzenia niezgodności swoich danych ze stanem faktycznym, Klient może samodzielnie dokonać ich korekty na Stronie internetowej po uprzednim zalogowaniu się do Konta. Klient może zażądać usunięcia swoich danych osobowych poprzez wysłanie takiego żądania z konta email podanego w procesie rejestracji. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość telefonicznego kontaktu z Klientem w celu weryfikacji autentyczności takiego żądania.
e) Klient wyraża zgodę na otrzymywanie e-maili bezpośrednio związanych z realizacją Zamówienia złożonego przez Klienta oraz dotyczących technicznych zmian na jego Koncie.
f) Sprzedawca w żadnej sytuacji nie będzie wysyłać e-maili z prośbą o weryfikację danych Klienta lub o ponowne zarejestrowanie się na Stronie internetowej przez podany w wiadomości odsyłacz do Strony internetowej.
IX. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Obowiązek podawania prawdziwych informacji
Klient korzystający z usług Sklepu internetowego ma zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym lub fałszywym. Zamówienia zawierające takie treści nie będą realizowane. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za podanie takich treści.
2. Dostarczenie wiadomości email
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości przesłanej na wskazany przez Klienta adres e-mail, które jest spowodowane blokowaniem lub usuwaniem e-maili przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Klienta lub blokowaniem przez administratorów serwerów pocztowych.
3. Refundacje
W przypadku odmowy realizacji Zamówienia zgodnie z Regulaminem lub w przypadku anulowania przez Klienta Zamówienia wcześniej opłaconego, Sprzedawca dokona pełnego zwrotu należnej kwoty na konto wskazane mailowo przez Klienta.
4. Regulamin
a) Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w przypadku zmiany cennika, przepisów prawa lub w celu usprawnienia funkcjonowania Sklepu internetowego. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie nie krótszym niż 14 dni od daty udostępnienia Regulaminu na stronie internetowej Sklepu internetowego oraz od daty poinformowania Klientów o zmianie. Klient może złożyć oświadczenie o akceptacji lub braku akceptacji Regulaminu. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia Klienta o braku akceptacji Regulaminu usunie Konto Klienta założone w Sklepie Internetowym. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu są realizowane według dotychczasowych postanowień Regulaminu.
b) Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem aktywnego linku dostępnego na stronie głównej Sklepu internetowego oraz sporządzić jego wydruk.
5. Spory
a) Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
b) Klient posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje odnośnie pozasądowych procedur wskazanych powyżej dostępne są w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami https://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php
6. Prawo właściwe
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tj. Dz.U.2016 r. poz. 380 ze zm.) oraz przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 827 ze zm.) w przypadku Klientów będących Konsumentami.
